Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Tabell 3.29 - Lärare i skolan om vad de anser om tillgången till olika personalkategorier. År 2018

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
Nej
2021-06-15
Antal:
antal
Antal (osäkerhetstal):
procent
Könsfördelning i procent:
procent
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
procent
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
procent
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flöde
Antal (osäkerhetstal):
Flöde
Könsfördelning i procent:
Flöde
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Flöde
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
Flöde
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
Flöde
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
Flöde
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
Flöde
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
Flöde
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
Flöde
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
Flöde
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
Flöde
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
Nej
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
Nej
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
Nej
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
Nej
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
Nej
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
Nej
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
Nej
SCB
000005KH
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 12

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 4

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 2

Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 1

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Källa: Skolverket, attityder till skolan, publicerad i SCB Jämställdhet. Andelarna summerar inte till hundra eftersom en liten andel har svarat vet inte eller inte svarat alls på frågorna om att ge flickor och pojkar lika möjligheter samt verka för jämställdhet mellan könen. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen.