To the Top
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Choose variable

Lärare i skolan om vad de anser om tillgången till olika personalkategorier efter personalkategori, kön, tabellinnehåll och år

Choose variables

Read more about the survey
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
No
2021-06-15
Antal:
antal
Antal (osäkerhetstal):
procent
Könsfördelning i procent:
procent
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
procent
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
procent
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
procent
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flow
Antal (osäkerhetstal):
Flow
Könsfördelning i procent:
Flow
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Flow
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
Flow
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
Flow
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
Flow
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
Flow
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
Flow
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
Flow
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
Flow
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
Flow
Antal:
No
Antal (osäkerhetstal):
No
Könsfördelning i procent:
No
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
No
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
No
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
No
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
No
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
No
Antal:
No
Antal (osäkerhetstal):
No
Könsfördelning i procent:
No
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är mycket bra:
No
Andel som tycker att tillgången är mycket bra (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är ganska bra:
No
Andel som tycker att tillgången är ganska bra (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig:
No
Andel som tycker att tillgången är varken bra eller dålig (osäkerhetstal):
No
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig:
No
Andel som tycker att tillgången är ganska/mycket dålig (osäkerhetstal):
No
SCB
000005KH
Now you have come to the page, Choose variable. This page give you the oportunity to select which variables and values you want to display in your result of the table. A variable is a property of a statistical unit. The page is divided into several boxes, one for each variable, where you can select values by click to highlight one or more values. It always starts with the statistics variable which is the main value counted in the table.
Mandatory

Selected 1 of total 12

Mandatory

Selected 0 of total 4

Mandatory

Selected 0 of total 2

Mandatory

Selected 1 of total 1

Number of selected data cells are:
(maximum number allowed is 150 000)

Presentation on screen is limited to 1 000 rows and 30 columns

Number of selected cells exceeds the maximum allowed 150 000

Obs:

Källa: Skolverket, attityder till skolan, publicerad i SCB Jämställdhet. Andelarna summerar inte till hundra eftersom en liten andel har svarat vet inte eller inte svarat alls på frågorna om att ge flickor och pojkar lika möjligheter samt verka för jämställdhet mellan könen. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen.