Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Tabell 3.38 - Vuxna i åldern 25–64 år efter högsta avslutade utbildning respektive inrikes/utrikes född och andelen deltagare i olika typer av informellt lärande under en 12 månaders period. År 2016

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
Nej
2019-12-17
Antal:
antal
Antal (osäkerhetstal):
antal
Könsfördelning i procent:
procent
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
procent
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom dator:
procent
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flöde
Antal (osäkerhetstal):
Flöde
Könsfördelning i procent:
Flöde
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Flöde
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Flöde
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Flöde
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom dator:
Flöde
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Flöde
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Flöde
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Nej
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom dator:
Nej
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Nej
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Nej
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom dator:
Nej
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Nej
SCB
000004AO
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 18

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 6

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 2

Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 1

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Källa: Adult Education Survey (AES), SCB, publicerad i SCB Jämställdhet. Med informellt lärande avses aktiviteter individen utför på egen hand med syfte att lära sig något. Aktiviteten är inte planerad i förväg och det finns ingen instruktör/handledare närvarande. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen.