To the Top
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Choose variable

Personer, 25-64 år antal och könsfördelning, samt andel deltagare i olika typer av informellt lärande under en 12-månadersperiod efter utbildning/födelseland, kön, tabellinnehåll och år

Choose variables

Read more about the survey
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
No
2019-12-17
Antal:
antal
Antal (osäkerhetstal):
antal
Könsfördelning i procent:
procent
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
procent
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom dator:
procent
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flow
Antal (osäkerhetstal):
Flow
Könsfördelning i procent:
Flow
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Flow
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Flow
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Flow
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom dator:
Flow
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Flow
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Flow
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Flow
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Flow
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Flow
Antal:
No
Antal (osäkerhetstal):
No
Könsfördelning i procent:
No
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
No
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
No
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
No
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom dator:
No
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
No
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
No
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
No
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
No
Antal:
No
Antal (osäkerhetstal):
No
Könsfördelning i procent:
No
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
No
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
No
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
No
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom dator:
No
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
No
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
No
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
No
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
No
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
No
SCB
000004AO
Now you have come to the page, Choose variable. This page give you the oportunity to select which variables and values you want to display in your result of the table. A variable is a property of a statistical unit. The page is divided into several boxes, one for each variable, where you can select values by click to highlight one or more values. It always starts with the statistics variable which is the main value counted in the table.
Mandatory

Selected 1 of total 18

Mandatory

Selected 0 of total 6

Mandatory

Selected 0 of total 2

Mandatory

Selected 1 of total 1

Number of selected data cells are:
(maximum number allowed is 150 000)

Presentation on screen is limited to 1 000 rows and 30 columns

Number of selected cells exceeds the maximum allowed 150 000

Obs:

Källa: Adult Education Survey (AES), SCB, publicerad i SCB Jämställdhet. Med informellt lärande avses aktiviteter individen utför på egen hand med syfte att lära sig något. Aktiviteten är inte planerad i förväg och det finns ingen instruktör/handledare närvarande. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen.