Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Tillräcklig utbildningsnivå för att utföra arbetet efter grupp, programtyp och kön. År 2004 - 2023

Logotyp för officiell statistik

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Paula Kossack, SCB
+46 010-479 60 05
Ja
2023-12-07
Gymnasieskola - andel, procent:
andel
Gymnasieskola - felmarginal för andelen, procent:
andel
Gymnasieskola - antal:
antal
Gymnasieskola - felmarginal för antal:
antal
Grundskola - andel, procent:
andel
Grundskola - felmarginal för andelen, procent:
andel
Grundskola - antal:
antal
Grundskola - felmarginal för antal:
antal
Eftergymnasial utbildning - andel, procent:
andel
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för andelen, procent:
andel
Eftergymnasial utbildning - antal:
antal
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för antal:
antal
Gymnasieskola - andel, procent:
År
Gymnasieskola - felmarginal för andelen, procent:
År
Gymnasieskola - antal:
År
Gymnasieskola - felmarginal för antal:
År
Grundskola - andel, procent:
År
Grundskola - felmarginal för andelen, procent:
År
Grundskola - antal:
År
Grundskola - felmarginal för antal:
År
Eftergymnasial utbildning - andel, procent:
År
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för andelen, procent:
År
Eftergymnasial utbildning - antal:
År
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för antal:
År
Gymnasieskola - andel, procent:
Stock
Gymnasieskola - felmarginal för andelen, procent:
Stock
Gymnasieskola - antal:
Stock
Gymnasieskola - felmarginal för antal:
Stock
Grundskola - andel, procent:
Stock
Grundskola - felmarginal för andelen, procent:
Stock
Grundskola - antal:
Stock
Grundskola - felmarginal för antal:
Stock
Eftergymnasial utbildning - andel, procent:
Stock
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för andelen, procent:
Stock
Eftergymnasial utbildning - antal:
Stock
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för antal:
Stock
Gymnasieskola - andel, procent:
Nej
Gymnasieskola - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Gymnasieskola - antal:
Nej
Gymnasieskola - felmarginal för antal:
Nej
Grundskola - andel, procent:
Nej
Grundskola - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Grundskola - antal:
Nej
Grundskola - felmarginal för antal:
Nej
Eftergymnasial utbildning - andel, procent:
Nej
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Eftergymnasial utbildning - antal:
Nej
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för antal:
Nej
Gymnasieskola - andel, procent:
Nej
Gymnasieskola - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Gymnasieskola - antal:
Nej
Gymnasieskola - felmarginal för antal:
Nej
Grundskola - andel, procent:
Nej
Grundskola - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Grundskola - antal:
Nej
Grundskola - felmarginal för antal:
Nej
Eftergymnasial utbildning - andel, procent:
Nej
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för andelen, procent:
Nej
Eftergymnasial utbildning - antal:
Nej
Eftergymnasial utbildning - felmarginal för antal:
Nej
SCB
0000051M
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 12

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 2

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 3

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 3

Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listan2004 , 2006 , 2008 ,

Valda 1 Totalt 9

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Gymnasieskolan genomgick en reform 2011. Innan dess gällde läroplanen från 1994 (Lpf94). Från 2011 gäller en ny läroplan (Gy 2011). Jämförelser av resultat för avgångna från den gamla (uppföljningar tom 2014) och den nya gymnasieskolan (uppföljningar from 2017) måste göras med försiktighet och det gäller särskilt jämförelser av programtyper då programutbudet och programinnehållet har förändrats.

Vid jämförelser över tid ingår elever med slutbetyg från gymnasieskolan för uppföljningar till och med 2014 och avgångna med examen respektive studiebevis på minst 2500 poäng för uppföljningar från och med 2017. Elever med slutbetyg enligt Lpf 94 kan jämföras med avgångna enligt Gy 2011.

Här likställs yrkesförberedande program enligt Lpf 94 med yrkesprogram enligt Gy 2011, på samma sätt likställs studieförberedande program enligt Lpf 94 med högskoleförberedande program enligt Gy 2011. Medieprogrammet enligt Lpf 94 har klassificerats som ett yrkesförberedande program.
Felmarginal avser 95 procentiga konfidensintervall.

år

2010

I undersökningen 2010 ingick utöver examinerade från yrkesförberedande och studieförberedande program även 1700 elever med slutbetyg från specialutformade program. Dessa ingår i totalen.

2012

I undersökningen 2012 ingick utöver examinerade från yrkesförberedande och studieförberedande program även 2100 elever med slutbetyg från specialutformade program. Dessa ingår i totalen.

2014

I undersökningen 2014 ingick utöver examinerade från yrkesförberedande och studieförberedande program även 2000 elever med slutbetyg från specialutformade program. Dessa ingår i totalen.