Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Tabell 3.38 - Vuxna i åldern 25–64 år efter högsta avslutade utbildning respektive inrikes/utrikes född och andelen deltagare i olika typer av informellt lärande under en 12 månaders period. År 2016 - 2022

Logotyp för officiell statistik

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
Ja
2024-06-19
Antal:
antal
Antal (osäkerhetstal):
antal
Könsfördelning i procent:
procent
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
procent
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
procent
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
procent
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom dator:
procent
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
procent
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
procent
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flöde
Antal (osäkerhetstal):
Flöde
Könsfördelning i procent:
Flöde
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Flöde
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Flöde
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Flöde
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom dator:
Flöde
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Flöde
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Flöde
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Flöde
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Nej
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom dator:
Nej
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Nej
Antal:
Nej
Antal (osäkerhetstal):
Nej
Könsfördelning i procent:
Nej
Könsfördelning i procent (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer:
Nej
Andel i informellt lärande, samtliga typer (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom familjemedlem, vän eller arbetskamrat:
Nej
Andel i informellt lärande genom familj, vän eller arbetskamrat (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material:
Nej
Andel i informellt lärande genom tryckt material (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom dator:
Nej
Andel i informellt lärande genom dator (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video:
Nej
Andel i informellt lärande genom TV, radio eller video (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, historiska platser etc:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid museer, etc. (osäkerhetstal):
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra, t.ex. bibliotek:
Nej
Andel i informellt lärande genom besök vid lärcentra (osäkerhetstal):
Nej
SCB
000004AO
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 18

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 6

Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 2

Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 2

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Källa: Adult Education Survey (AES), SCB, publicerad i SCB Jämställdhet. Med informellt lärande avses aktiviteter individen utför på egen hand med syfte att lära sig något. Aktiviteten är inte planerad i förväg och det finns ingen instruktör/handledare närvarande. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen. Statistikvärden är avrundade till heltal eftersom urvalsundersökningar är behäftade med felkällor som inte är mätbara, t.ex. bortfallsfel och mätfel. 2016 års uppgifter är inte jämförbara med 2022.