To the Top
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Choose variable

Internethandel i företag (med 10 anställda eller fler) efter internethandel, företagsstorlek, tabellinnehåll och år

Choose variables

Read more about the survey
Robin Petersson, SCB
+46 010-479 68 19
Statistiska centralbyrån (SCB) It-statistik, , SCB
+46 010-479 50 00
Statistikservice, SCB
+46 010-479 50 00
No
2007-12-17
Andel, procent:
procent
Felmarginal, ±:
procentenheter
Andel, procent:
År
Felmarginal, ±:
År
Andel, procent:
Stock
Felmarginal, ±:
Stock
Andel, procent:
No
Felmarginal, ±:
No
Andel, procent:
No
Felmarginal, ±:
No
SCB
NV0116L7
Now you have come to the page, Choose variable. This page give you the oportunity to select which variables and values you want to display in your result of the table. A variable is a property of a statistical unit. The page is divided into several boxes, one for each variable, where you can select values by click to highlight one or more values. It always starts with the statistics variable which is the main value counted in the table.
Mandatory

Selected 1 of total 2

Mandatory

Selected 0 of total 4

Field for searching for a specific value in the list box. This is examples of values you can search for.samtliga , 10-19 anställda , 20-49 anställda ,

Selected 0 of total 7

Optional variable
Mandatory

Selected 1 of total 5

Number of selected data cells are:
(maximum number allowed is 150 000)

Presentation on screen is limited to 1 000 rows and 30 columns

Number of selected cells exceeds the maximum allowed 150 000

Obs:

I 2003 års undersökning tillfrågades företagen om de köpt respektive sålt varor eller tjänster via Internet respektive specialiserade marknadsplatser på Internet. I 2004 års undersökning tillfrågades företagen om de beställt respektive tagit emot beställningar via Internet respektive specialiserade marknadsplatser på Internet. De ändrade formuleringarna gör att resultaten inte är direkt jämförbara mellan åren. Referensåret för resultaten är året före undersökningsåret, dvs 2004 års resultat avser år 2003 osv. Med specialiserade marknadsplatser menas webbplatser där företag eller organisationer i en specifik bransch, t.ex. bilindustrin, erbjuder en avgränsad grupp av underleverantörer att leverera tjänster eller insatsvaror, t.ex. bilkomponenter.

tabellinnehåll

Andel, procent

IT-användning i företag är en urvalsundersökning, varför de redovisade procenttalen är punktskattningar, behäftade med viss osäkerhet. Skattningar där felmarginalen är större än 10 procentenheter betraktas som alltför osäkra och redovisas därför inte; dessa anges med (..) i tabellerna. Samma beteckning används om skattning saknas, t.ex. som en följd av att den aktuella frågan inte ställts alla år.

Felmarginal, ±

Felmarginalen är lika med punktskattningens medelfel * 1,96. Ett 95% konfidensintervall ges av punktskattningen ± felmarginalen.