Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Antal företag med olika typer av innovationer inom marknadsföring efter näringsgren SNI 2007 och storleksklass. År 2006-2008 - 2014-2016

Logotyp för officiell statistik

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Utbildning och forskning FoU, SCB
+46 010-479 50 00
Ja
2017-12-14
Antal företag i populationen:
antal
Antal företag med innovationsverksamhet:
antal
Antal marknadsföringsinnovativa företag:
antal
Antal företag med förbättringar i den estetiska utformningen eller paketeringen:
antal
Antal företag med nya media eller metoder för marknadsföring av produkter:
antal
Antal företag med nya metoder för produktplacering eller försäljningskanaler:
antal
Antal företag med nya metoder för prissättning av varor eller tjänster:
antal
Antal företag med samtliga typer av innovationer inom marknadsföring:
antal
Antal företag i populationen:
2006-2008
Antal företag med innovationsverksamhet:
2006-2008
Antal marknadsföringsinnovativa företag:
2006-2008
Antal företag med förbättringar i den estetiska utformningen eller paketeringen:
2006-2008
Antal företag med nya media eller metoder för marknadsföring av produkter:
2006-2008
Antal företag med nya metoder för produktplacering eller försäljningskanaler:
2006-2008
Antal företag med nya metoder för prissättning av varor eller tjänster:
2006-2008
Antal företag med samtliga typer av innovationer inom marknadsföring:
2006-2008
Antal företag i populationen:
Flöde
Antal företag med innovationsverksamhet:
Flöde
Antal marknadsföringsinnovativa företag:
Flöde
Antal företag med förbättringar i den estetiska utformningen eller paketeringen:
Flöde
Antal företag med nya media eller metoder för marknadsföring av produkter:
Flöde
Antal företag med nya metoder för produktplacering eller försäljningskanaler:
Flöde
Antal företag med nya metoder för prissättning av varor eller tjänster:
Flöde
Antal företag med samtliga typer av innovationer inom marknadsföring:
Flöde
Antal företag i populationen:
Nej
Antal företag med innovationsverksamhet:
Nej
Antal marknadsföringsinnovativa företag:
Nej
Antal företag med förbättringar i den estetiska utformningen eller paketeringen:
Nej
Antal företag med nya media eller metoder för marknadsföring av produkter:
Nej
Antal företag med nya metoder för produktplacering eller försäljningskanaler:
Nej
Antal företag med nya metoder för prissättning av varor eller tjänster:
Nej
Antal företag med samtliga typer av innovationer inom marknadsföring:
Nej
Antal företag i populationen:
Nej
Antal företag med innovationsverksamhet:
Nej
Antal marknadsföringsinnovativa företag:
Nej
Antal företag med förbättringar i den estetiska utformningen eller paketeringen:
Nej
Antal företag med nya media eller metoder för marknadsföring av produkter:
Nej
Antal företag med nya metoder för produktplacering eller försäljningskanaler:
Nej
Antal företag med nya metoder för prissättning av varor eller tjänster:
Nej
Antal företag med samtliga typer av innovationer inom marknadsföring:
Nej
SCB
UF0315P1
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 8

Sökfält för att markera värden i listanSA10 samtliga undersökta näringsgrenar 2006–2010 (B+C+D+E+46+H+58+61-63+K+71+72) , SA12 samtliga undersökta näringsgrenar 2010–2012 (B+C+D+E+46+47+H+J+K+71+72+73) , SA14 samtliga undersökta näringsgrenar fr.o.m. 2012 (B+C+D+E+F+G+H+I+J+K+69-74+N) ,

Valda 0 Totalt 57

Valfri variabel

Valda 0 Totalt 4

Valfri variabel
Obligatoriskt

Valda 0 Totalt 2

Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 5

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Korrigering 2016-02-18. Fördelningen på storleksklass har korrigerats. För mer information angående omklassificering av Ericsson AB: Förändringar i klassificeringen av FoU samt Ericsson AB