To the Top
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Choose variable

Barn, trivsel i skolan efter ålder, kön, tabellinnehåll och årsintervall

Logotype for official statistics

Choose variables

Read more about the survey
Jämställdhet, SCB, SCB
+46 -
Yes
2020-12-15
Antal:
antal
Könsfördelning i procent:
procent
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel:
procent
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
procent
Trivs mycket bra i min klass, andel:
procent
Trivs mycket bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
procent
Har minst en nära vän i klassen, andel:
procent
Har minst en nära vän i klassen, andel (osäkerhetstal):
procent
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel:
procent
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
procent
Det finns elever som behandlar mig illa, andel:
procent
Det finns elever som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
procent
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel:
procent
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel (osäkerhetstal):
procent
Antal:
Flow
Könsfördelning i procent:
Flow
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel:
Flow
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
Flow
Trivs mycket bra i min klass, andel:
Flow
Trivs mycket bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
Flow
Har minst en nära vän i klassen, andel:
Flow
Har minst en nära vän i klassen, andel (osäkerhetstal):
Flow
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel:
Flow
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
Flow
Det finns elever som behandlar mig illa, andel:
Flow
Det finns elever som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
Flow
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel:
Flow
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel (osäkerhetstal):
Flow
Antal:
No
Könsfördelning i procent:
No
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel:
No
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
No
Trivs mycket bra i min klass, andel:
No
Trivs mycket bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
No
Har minst en nära vän i klassen, andel:
No
Har minst en nära vän i klassen, andel (osäkerhetstal):
No
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel:
No
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
No
Det finns elever som behandlar mig illa, andel:
No
Det finns elever som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
No
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel:
No
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel (osäkerhetstal):
No
Antal:
No
Könsfördelning i procent:
No
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel:
No
Trivs mycket eller ganska bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
No
Trivs mycket bra i min klass, andel:
No
Trivs mycket bra i min klass, andel (osäkerhetstal):
No
Har minst en nära vän i klassen, andel:
No
Har minst en nära vän i klassen, andel (osäkerhetstal):
No
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel:
No
Det finns lärare som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
No
Det finns elever som behandlar mig illa, andel:
No
Det finns elever som behandlar mig illa, andel (osäkerhetstal):
No
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel:
No
Skolkar minst en gång i månaden, 13-18 år, andel (osäkerhetstal):
No
SCB
000003DZ
Now you have come to the page, Choose variable. This page give you the oportunity to select which variables and values you want to display in your result of the table. A variable is a property of a statistical unit. The page is divided into several boxes, one for each variable, where you can select values by click to highlight one or more values. It always starts with the statistics variable which is the main value counted in the table.
Mandatory

Selected 1 of total 14

Mandatory

Selected 0 of total 3

Mandatory

Selected 0 of total 2

Mandatory

Selected 1 of total 3

Number of selected data cells are:
(maximum number allowed is 150 000)

Presentation on screen is limited to 1 000 rows and 30 columns

Number of selected cells exceeds the maximum allowed 150 000

Obs:

Källa: Undersökningarna av barns levnadsförhållanden (Barn-ULF), SCB, publicerad i SCB Jämställdhet. Eftersom statistiken baseras på en urvalsundersökning har den en viss beräkningsbar osäkerhet. De redovisade uppgifterna är skattningar och hänsyn måste tas till osäkerheten felmarginalen i dessa då slutsatser dras. Det intervall som bildas av skattningen ± felmarginalen blir här ett 95-procentigt konfidensintervall, d.v.s. det intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller den riktiga procentandelen.