Till toppen
The 3 steps are Choose table, Choose variable and Show result. You are currently at Välj variabel

Barns arbetsmiljö och inflytande i skolan efter indikator, redovisningsgrupp och kön. Andelar i procent. År 2008-2009 - 2013-2014

Välj variabler

Dokumentation av statistiken
Undersökningarna av barns levnadsförhållanden (Barn-ULF), SCB
+46 010-479 50 00
Helena Rudander, SCB
+46 010-479 41 24
Nej
2015-06-10
Andel barn, procent:
andel
Felmarginal ± för andel barn, procentenheter:
andel
Antal intervjuer:
antal
Andel barn, procent:
Flöde
Felmarginal ± för andel barn, procentenheter:
Flöde
Antal intervjuer:
Flöde
Andel barn, procent:
Nej
Felmarginal ± för andel barn, procentenheter:
Nej
Antal intervjuer:
Nej
Andel barn, procent:
Nej
Felmarginal ± för andel barn, procentenheter:
Nej
Antal intervjuer:
Nej
SCB
LE0106AG
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 3

Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listandet är för mycket läxförhör, prov och redovisningar, 2008–2014 , det brukar vara lugnt i klassrummet på lektionerna, 2008–2014 , det brukar vara lugnt i skolmatsalen, 2008–2014 ,

Valda 0 Totalt 16

Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listansamtliga barn , ålder: 10-12 år , ålder: 13-15 år ,

Valda 0 Totalt 19

Valda 0 Totalt 3

Valfri variabel
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 6

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 150 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 150 000

Viktiga fotnoter

Redovisningsgrupperna för kommunindelning är indelade efter Sveriges kommuner och Landstings (SKL) kommungruppsindelning.

indikator för arbetsmiljö och inflytande i skolan

det är för mycket läxförhör, prov och redovisningar, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Det är för mycket läxförhör, prov och redovisningar förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).

det brukar vara lugnt i klassrummet på lektionerna, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Det brukar vara lugnt i klassrummet på lektionerna förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).

det brukar vara lugnt i skolmatsalen, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Det brukar vara lugnt i skolmatsalen förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).

lärare som behandlar mig illa eller orättvist, 2008–2013

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Det finns lärare som behandlar mig illa eller orättvist förändrats från att vara ett påstående till att bli två frågor i formulär. För att kunna redovisa dubbelår med tidigare år slås de två frågorna ihop vid beräkning av indikatorn.

det är svårt att hinna äta på lunchen, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Det är svårt att hinna äta på lunchen förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).

skolans toaletter brukar fungera och vara rena, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Skolans toaletter burkar fungera och vara rena förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).

läxorna eller proven kommer ofta samtidigt i olika ämnen, 2008–2014

Fr.o.m. 2013 har indikatorn Läxorna eller proven kommer ofta samtidigt i olika ämnen förändrats från att vara ett påstående till en fråga i formulär (för övrigt samma innehåll).